Sunday, June 27, 2010

Masalah?

Apa yang dimaksudkan dengan masalah? Nak cakap banyak pun aku takde kamus nak dirujuk. Jadi aku cerita pasal masalah aku je ler. Sejak akhir-akhir ni, perasaan dan emosi aku tak stabil sedikit, dengan masalah peribadi, masalah anak buah, dan yang masalah penyakit terbaru yang aku dapat. Memang serabut sangat-sangat. Nak duduk tak senang, berdiri lagi la. Nak buat keje pon rasa tak best. Kan best kalu jadi budak kecik jer selamanya, tak payah membesar dan tak perlu memikir masalah yang akan datang. Tapi tak adil la untuk mak bapak yang membesarkan kita.

Mak aku pernah pesan, tak semua masalah yang kita ada takde penyelesaian. Yang penting, macam mana kita hadapi masalah tu dan macam mana kita selesaikan masalah. Jadi jangan cepat berputus asa. Rindu plak aku kat mak aku. Insyaallah, semuanya akan berakhir juga, tapi tak seperti yang diharapkan ler. Sebab dah tau penghujung dia nanti macam mana. jadi aku pasrah, redha dengan ketentuan Ilahi. Semoga aku tabah menghadapinya seorang diri.. Herm.. Seorang diri nampaknyer..

No comments:

Post a Comment